500 kr kvar till fri frakt Leverans inom 2-3 vardagar

Köpvillkor

ORDER OCH LEVERANS

Allmäna villkor och beställning

Choklad.se är en del av Aspenblad Chokladfabrik AB och tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Choklad.se förbehåller sig rätten att neka kund köp.

Orderbekräftelse

Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail och anses då vara bindande. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkten, priser samt fakturerings- och leveransadress. I de fall något är fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@choklad.se – ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern! I de fall du inte fått en orderbekräftelse så har din order inte kommit in till oss. Kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor. Priserna anges inklusive svensk moms vilket är 12% för livsmedel och konfektyr. I de fall du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och förbehåller oss i dessa fall rätten till att justera priset samt debitera en mellanskillnad, du får då även möjligheten att ångra ditt köp och få en återbetalning. Utöver detta så reserverar vi oss för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och all annan kommunikation. I de fall ett sådant fel upptår så gäller samma villkor som för vår webbplats.

Produktinformation och bilder

Vårt mål är att alltid sträva efter att lagersaldo, produktinformation och bilder är korrekta men i vissa fall kan det gå fel. Vi reserverar oss för att lagersaldo, produktinformation och bilder kan vara fel pågrund av tryckfel, tekniska fel eller mänsklig faktor.

Fraktsätt

Vi samarbetar med DHL vilket är ett tryggt och snabbt fraksätt inom Sverige. Paket levereras till ditt närmsta utllämningsställe, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit avviserad antigen via sms, e-post eller brev. Du kan närsomhelt se vart din order befinner sig med ditt spårbara kollinummer på www.dhlservicepoint.se eller genom att kontakta DHL på telefonnummer 0771-345345. I de fall din order skulle överstiga möjligheten för att skicka som paket kommer vi att kontakta dig för att diskutera alternativa fraktlösningar innan det skickas ut.

För fullständiga villkor angående frakten med DHL, gå in på följande länk: https://www.dhl.com/se-sv/home.html

Fraktkostnad

Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 500 kronor. För ordrar under 500 kronor tillkommer en fraktkostnad hos Dhl på 55 kronor. Notera att du behöver lägga produkter för minst 100 kronor för att kunna handla.

Beräknad leveranstid

Leveranstiden är mellan 2-3 vardagar. Vi gör självklart allt vi kan för att leverera i tid men i ibland kan avvikelser förekomma. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss lattid för förseningar. I de fall du beställt en vara som vi ej kan leverera inom utsatt tid kommer vi att kontakta dig. Du får då möjligheten att antigen invänta varan, beställa en annan vara eller häva ditt köp och få en återbetalning.

Större leveranser

Vid köp över 5000 kronor kan leveransen ta mellan 1-5 arbetsdagar.

Länder

Choklad.se levererar endast inom Sverige.

Ej uthämtat paket

Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi kund 100 kronor för merkostnader som det medför oss samt kostnaden för varorna som vi kasserar. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Skadat paket

Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativt meddela ombudet för att göra en skadeanmälan. I de fall paketet är helt på utsidan men skadat på insidan vänligen kontakta oss på info@choklad.se och ange ordernummer samt kolli-id.

Öppet köp och ångerrätt

I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undantag i Distans och Hemförsäljningslagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).

Information om reklamation

Önskar du reklamera en produkt så ber vi dig maila till oss på info@choklad.se. Ange ditt ordernummer, namn, bild, telefonnummer samt en beskrivning om varför du anser att varan är felaktig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid en eventuell tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).

I de fall en vara ska skickas tillbaka så ber vi dig packa varorna på ett säkert och ansvarsfullt sätt för att de inte ska skadas.

BETALNING

Klarna Checkout

Vad gäller betalning så samarbetar vi med Klarna. Med Klarna Checkout fyller du i din information såsom e-post, personnummer etc. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Efter att du har indentifierats syns de alternativ som är tillgängliga för just dig.

Klarna erbjuder följande betalningsvillkor via Klarna Checkout – faktura, delbetalning, kortbetalning (Visa, Mastercard och American Express), swish eller direktbetalning via bank. När du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bland annat garanterar att du inte behöver betala om du inte får din vara. Alla betalningar sker via en krypterad koppling till Klarnas betalväxel.

I de fall du önskar läsa Klarnas fullständiga villkor så kan du gå in på följande länk: https://www.klarna.com/se/villkor/

Vid betalning gäller Klarnas vid var tid fakturavillkor som är mellan 14-30 dagars kredittid. Vid sen betalning av faktura tillkommer en påminnelseavgift på 29 kronor vid köp under 60 kr och har du handlat för över 60 kr så tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas till inkassohantering där ytterliga inkassokostnader kan tillkomma. Vid delbetalning tillkommer alltid en årsränta 18,9% men inga administrativa eller upplägningsavgift tillkommer.

Kontakta Klarna

Har du frågor om din betalning och vill kontakta Klarna så kan du enklast göra det på telefonnummer 08-120 120 10. Klarnas öppettider är Mån-Tors 08:30-19:00, Fre 08:30-17:00, Lör-Sön 10:00-17:00. Det går även att chatta med Klarna 24/7 (automatisk chat).

ÖVRIGT

Force majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför vårt företags rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminska eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Inställningar för cookies
Denna webbplats använder cookies för att analysera besök och göra den bättre. Vi använder även cookies för markandsförning på andra plattformar såsom facebook och instagram.
Du kan läsa mer om hur vi hanterar cookies i vår integritets- och cookiepolicy. Välj dina inställningar för cookies nedan.
Endast nödvändiga cookies